Nowe wydarzenie freestylowe na Śląsku – Zadymka Freestylowa

Zadymka Freestylowa

Zadymka Freestylowa to nowe, cykliczne wydarzenie odbywające się w Bielsku-Białej. Projekt powstał z myślą o miłośnikach hip-hopu. Podczas wydarzenia uczestnicy mogą popróbować swoich sił mierząc się z pozostałymi freestylowcami w pojedynkach. Przede wszystkim to idealna okazja aby doszlifować swój styl na przyszłe, noworoczne starty w krajowych bitwach.

Organizator do dyspozycji uczestników udostępnia mikrofony, odsłuch, parkiet oraz fachową obsługę sprzętową tak aby wydarzenie trwało bez zakłóceń. Zadymka Freestylowa wystartuje we wtorek 8 listopada o godzinie 18:00 w Klubie Klimat w Galerii Sfera.

Wejście znajduje się od strony Atmosfery. Wszystko rozpocznie się od open mike, więc każdy z widowni może na miejscu zdecydować się na udział w bitwach. Pojawi się także klasyczny motyw w pojedynkach polegający na odnoszeniu się do obrazków wyświetlanych podczas imprezy. Z pewnością nie zabraknie również spontanicznych tematów wymyślanych przez publiczność . Projekt będzie trwał cyklicznie co dwa tygodnie rozpoczynając się o tej samej porze.

W trakcie imprezy pojawi się również prowadzący legendarnej już akcji RapWizjer, nie zabraknie więc gadżetów związanych ze wspomnianą marką. Dołącz zatem już teraz do wydarzenia klikając tutaj i zaproś znajomych aby mogli wesprzeć podziemny hip-hop!

Freestyle to jeden z fundamentów sukcesu

Wszyscy dobrze wiemy, że freestyle jest nieodłącznym elementem rodzimej subkultury. Pozwala raperom udowodnić swoją pozycją w rapie i często zaprezentować innym odbiorcom kunszt tworzenia muzyki na żywo. Bielsko-Biała jest nieodzownym punktem na mapie lirycznych zmagań.

Właśnie tutaj część dziennikarzy portalu HipHopWeb.pl mogła naocznie zobaczyć przebieg Bitwy o Południe w 2019 roku. Zresztą stąd pochodzi zwycięzca wspomnianej bitwy Bober. Warto wspomnieć również, że tutaj od 2010 roku cieszy się dużym zainteresowaniem Bitwa o Bielsko. Poprzednio zapisało się do niej aż 50 uczestników!

Zdecydowanie jako portal branżowy popieramy powstałą inicjatywę i zapraszamy na nadchodzące edycje Zadymki Freestylowej. Szczerze wierzymy, że podziemie nadal skrywa w sobie masę utalentowanych osób, które być może decydując się przełamać swoje wewnętrzne bariery osiągną w przyszłości wiele sukcesów.

Cyfrowe instrumenty klawiszowe. Prawda czy fałsz?

Cyfrowe instrumenty klawiszowe. Prawda czy falsz?
Cyfrowe instrumenty klawiszowe. Prawda czy falsz?
Cyfrowe instrumenty klawiszowe bywają do siebie bardzo podobne, a dla osoby, która nigdy nie miała z nimi styczności mogą wydawać się niemal identyczne. W sklepach muzycznych znajdziemy keyboardy, syntezatory, pianina cyfrowe oraz wiele innych instrumentów, które są do siebie bardzo podobne, ale w rzeczywistości oferują inny komfort gry, brzmienie oraz możliwości. Również pod względem cenowym tego typu sprzęt może się znacznie różnić w zależności od rodzaju instrumentu. Czym charakteryzuje się keyboard, syntezator i pianino cyfrowe?

Keyboard

Keyboard jest jednym z najczęściej wybieranych instrumentów klawiszowych na początku nauki gry. Dobrej jakości sprzęt tego typu zaczyna się już od stosunkowo niskich cen i oferuje wbudowane efekty oraz brzmienia. Decydując się na zakup keyboardu warto zwracać uwagę także na liczbę klawiszy. Chętnie wybieranym modelem na początek jest Yamaha NP 12. Sprzęt ten oferuje wygodną klawiaturę złożoną z 61 klawiszy, 10 budowanych brzmień, a także 4 rodzaje pogłosu. Keyboard ten jest najczęściej wybierany przez początkujących muzyków, ale ze względu na dobry stosunek ceny do jakości użytek zrobią z niego także bardziej zaawansowani artyści.

Syntezator

Syntezator często swoim wyglądem przypomina keyboard, jednak te dwa urządzenia zdecydowanie różnią się od siebie. Zadaniem syntezatora jest posiadać możliwie jak największa bazę wbudowanych brzmień , dzięki czemu grając na klawiszach mamy możliwość tworzenia ścieżki gitary, skrzypiec czy organów. Ze względu na tak wiele brzmień i efektów, syntezatory nie są najlepszym wyborem dla początkujących muzyków, którzy mogą czuć się przytłoczeni ogromem możliwości. W przypadku syntezatorów ważna jest także cena, która jednak zazwyczaj jest wyższa od tych, które można spotkać w keyboardach. Przykładem chętnie wybieranego syntezatora na początek jest Yamaha Reface FX, która jest ceniona ze względu na bogate brzmienie, a także pamięć na 32 presety stworzone przez użytkownika. Taki syntezator dobrze sprawdzi się zarówno podczas występów na żywo, jak i w trakcie pracy w studiu nagraniowym.

Pianino cyfrowe

Wielu klawiszowców marzy o tym, aby posiadać w domu pełnowymiarowe pianino akustyczne. Niestety takie instrumenty są duże, ciężkie i głośne, przez co nie każdy może sobie pozwolić na ich posiadanie. Dobrą alternatywą są jednak pianina cyfrowe, które w odróżnieniu od syntezatora posiadają niewiele brzmień. Skupiają się one bowiem na samej jakości dźwięku oraz na wygodzie w trakcie gry. Zadaniem pianina cyfrowego jest możliwie jak najwierniej oddać uczucie w trakcie gry na instrumencie akustycznym. Przykładem cenionego instrumentu tego typu jest Korg B1 SP, który posiada 81 ważonych klawiszy. Oznacza to, że dynamika brzmienia zależy nie tylko od ustawień samego instrumentu, ale także w znacznym stopniu od sposobu gry. Dźwięk będzie delikatny, jeśli lekko stukniemy w klawisze, lecz może przerodzić się w głośny i pełen impetu, jeśli uderzymy w nie z większa siłą.

Czy tuner jest najważniejszym akcesorium w jaki powinien zaopatrzyć się każdy instrumentalista?

Czy tuner jest najważniejszym akcesorium w jaki powinien zaopatrzyć się każdy instrumentalista?
Czy tuner jest najważniejszym akcesorium w jaki powinien zaopatrzyć się każdy instrumentalista?

Istnieje wiele rodzajów instrumentów muzycznych, a każdy z nich dzieli się na wiele grup. Jako przykład mogą posłużyć instrumenty strunowe, które dzielą się na szarpane, jak gitara, czy smyczkowe, jak skrzypce. Każdy instrument cechuje się innym brzmieniem i możliwościami, ale do wielu z nich można używać tych samych akcesoriów. Prawdą jest, że zdecydowana większość z nich nie jest potrzebna do nauki, jednak istnieją takie akcesoria, które powinien mieć w posiadaniu każdy muzyk, niezależnie od tego, czy gra na gitarze, skrzypcach czy instrumentach klawiszowych.

Tuner

Pierwszym i zdaniem wielu muzyków najważniejszym akcesorium, w jaki powinien zaopatrzyć się każdy instrumentalista, jest tuner, zwany także stroikiem. Jednym z najważniejszych aspektów podczas nauki gry na instrumencie jest to, by był on odpowiednio nastrojony. Nieprawidłowo nastrojona gitara lub skrzypce nie tylko brzmią źle, ale przede wszystkim dźwięki, które powinny znaleźć się w danym miejscu znajdują się gdzie indziej, przez co skuteczna nauka staje się niemożliwa. Należy także wiedzieć, że słuch przyzwyczaja się do tonów prawidłowo nastrojonego instrumentu, dlatego w trakcie nauki gry ćwiczymy również ten zmysł, więc powinniśmy osłuchiwać się z dobrze nastrojonym instrumentem. To właśnie dlatego tak ważne jest, aby przed każdą gra nastroić swój sprzęt. 

Jeżeli posiadamy tuner, wystarczy jedynie go włączyć, szarpnąć strunę, a następnie po krótkim czasie na ekranie urządzenia pojawi się komunikat informujący o tym, czy struna powinna zostać naciągnięta, poluzowana, czy też jest prawidłowo nastrojona.

Metronom

Drugim bardzo przydatnym urządzeniem jest metronom. Sprzęt ten wybija rytm ustawiony przez użytkownika. Po jego uruchomieniu należy po prostu grać, starając się nie wypaść z rytmu. Na początku może się wydawać, że metronom nas ogranicza, a gra z rytmicznym klikaniem w tle jest zdecydowanie trudniejsza, jednak po pewnym czasie tego typu ćwiczenia sprawią, że będziemy czuć rytm i nie wypadniemy z niego nawet podczas gry bez włączonego metronomu. Zaletą takiego urządzenia jest to, że jest ono niewielkie, pozwala wybrać tempo, a dodatkowo ceny dobrej jakości modeli są stosunkowo niewielkie.

Futerał lub pokrowiec

Ceny instrumentów muzycznych zazwyczaj nie są niskie, dlatego warto dbać o to, aby taki sprzęt mógł posłużyć przez wiele lat. O instrument trzeba dbać w trakcie gry i warto zapewnić mu także ochronę w czasie, kiedy na nim nie gramy. Jeżeli mamy taką możliwość, powinniśmy przechowywać instrument w pokrowcu, lub w twardym futerale, który oferuje jeszcze większa ochronę przed uszkodzeniami. Zaletą pokrowca i futerału jest również to, że umożliwiają one łatwy i wygodny transport instrumentu.

Homerecording, czyli nagrywanie dźwięku w domowym zaciszu

Homerecording, czyli nagrywanie dźwięku w domowym zaciszu
Homerecording, czyli nagrywanie dźwięku w domowym zaciszu

Homerecording, czyli nagrywanie dźwięku w domowym zaciszu nie jest nowym pojęciem, ponieważ tworzenie domowego studia nagrań cieszy się nieprzerwaną popularnością już od kilku lat. Nic w tym dziwnego, ponieważ ze względu na dzisiejszą technikę, możemy z powodzeniem użyć sprzętu, który umożliwi przeprowadzenie sesji nagraniowej w taki sposób, aby cały proces był stosunkowo łatwy do wykonania i oferował dobrą jakość dźwięku po nagraniu. Jeśli dodatkowo wiemy gdzie szukać sprzętu do nagrywania i wiemy, czego nam potrzeba, koszt stworzenia własnego studia nagraniowego może być stosunkowo niski.

Interfejs audio

Jednym z najbardziej uniwersalnych urządzeń, na zakup którego decydują się osoby planujące nagrywać muzykę w domu, jest interfejs audio. Istnieje wiele modeli interfejsów, a  najtańsze godne polecenia można kupić już w okolicy 200 złotych, jednak często oferują one dość ograniczone metody nagrywania. Jeżeli zależy nam na większych możliwościach i dobrej jakości dźwięku, słusznym wyborem będzie Focusrite Scarlett Solo. Sprzęt ten można używać na różne sposoby. Wystarczy podłączyć do niego gitarę lub inny pasujący instrument, uruchomić program do nagrywania i rozpocząć sesję bez obaw o to, że poza instrumentem zostaną zarejestrowane także inne, niechciane dźwięki, na przykład rozmowa domowników.

Korzystając z interfejsów warto używać również programów, za pomocą których można wzbogacić sygnał wyjściowy instrumentu o efekty, takie jak pogłos, delay itp. Wspomniany wcześniej interfejs będzie dobrym wyborem nie tylko dla instrumentalistów, ale również dla osób zajmujących się wokalem. Można także połączyć obie te czynności, co sprawia, że Focusrite Scarlett Solo można uznać za kompaktowe studio nagrań zamknięte w niewielkiej, wytrzymałej obudowie.

Rejestrator cyfrowy

Interfejs audio oferuje wiele możliwości, w tym opcję podłączenia mikrofonu, jednak wówczas należy liczyć się z dodatkowym kosztem. Jeśli jednak chcemy nagrywać za pomocą mikrofonu, cenimy sobie wygodę i mimo wszystko zależy nam na tym, aby dźwięk po nagraniu był czysty i głęboki, wówczas dobrym wyborem będzie rejestrator cyfrowy, taki jak Zoom H1N. Ten niewielki sprzęt można określić mianem zaawansowanego dyktafonu, oferującego głęboki i naturalny dźwięk po nagraniu. Wielką zaletą rejestratora jest wygoda w trakcie jego używania. Wystarczy jedynie go włączyć, usiąść z instrumentem lub zacząć śpiewać, a następnie zakończyć sesję. Dźwięk zostanie zapisany na karcie pamięci wewnątrz urządzenia, więc wystarczy jedynie zgrać plik na komputer.

Zoom H1N jest jednym z najczęściej wybieranych rejestratorów cyfrowych, ponieważ charakteryzuje się on bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Jeśli jednak zależy nam na jeszcze większych możliwościach nagrywania, zdecydowanie lepszym wyborem będzie model H2N, za pomocą którego w komfortowy sposób dźwięk mogą nagrywać dwie osoby jednocześnie.

Jak wybrać trucki do deskorolki? Podpowiadamy!

Jak wybrać trucki do deskorolki? Podpowiadamy!
Jak wybrać trucki do deskorolki? Podpowiadamy!

Zdecydowałeś się na samodzielne złożenie deski? Przed Tobą zatem zakup wszystkich niezbędnych elementów, z których zmontujesz swój wymarzony sprzęt. Jedną z kluczowych części są trucki do deskorolki, które mają wpływ m.in. na sposób, w jaki deska jeździ i skręca. Jak zatem wybrać najlepszy model? Na jakie kwestie musisz zwrócić szczególną uwagę? Odpowiadamy!

Czym są trucki do deskorolki?

Zanim dowiesz się, jak wybrać trucki do swojej deskorolki, chcemy przyjrzeć im się nieco bliżej. Wiedza ta z całą pewnością przyda się zwłaszcza osobom początkującym, które dopiero zaczynają zgłębiać temat skateboardingu oraz budowy deski.

Trucki to specjalne osie w kształcie litery T, które znajdują się pod deckiem, czyli deską. To na nich montowane są koła i łożyska, dzięki czemu osoba jeżdżąca na desce może sterować sprzętem. Wybór tych elementów jest ogromny. Możesz zdecydować się na warianty różniące się rozmiarem, wagą, rodzajem profilu oraz materiałem użytym do jego produkcji. Chcesz się o tym przekonać? Wystarczy, że odwiedzisz kategorię sklepu internetowego https://przypau.pl/trucki-do-deskorolek, który specjalizuje się w sprzedaży profesjonalnego sprzętu oraz jego poszczególnych części.

Jak wybrać odpowiednie trucki do Twojej deskorolki?

Kiedy już wiesz, czym są i do czego służą trucki, możesz przystąpić do wyboru najlepszych z nich. Poniżej przedstawiamy kwestie, na które warto zwrócić szczególną uwagę.

Rozmiar

Parametr ten ma duży wpływ na stabilność całego sprzętu oraz na to, jakie triki będziesz w stanie na nim wykonywać. Z tego powodu jest najważniejszą kwestią, którą należy wziąć pod uwagę przy wyborze trucków. Jaki zatem rozmiar trucków wybrać? Przyjmuje się, że ich szerokość powinna odpowiadać szerokości decku. Taka konstrukcja zapewni najlepszą stabilność Twojej deskorolce, pozwoli także na sterowanie nią w najlepszy sposób.

Profil

Kolejnym niezwykle ważnym czynnikiem, który ma wpływ na stabilność deski, jest profil trucków. Powinien być dobierany pod kątem preferowanego stylu jazdy. W ten sposób wyróżnia się:

– trucki niskie, odznaczające się dobrą stabilnością, polecane do wykonywania trików,

– trucki średnie, które sprawdzą się głównie do jazdy ulicznej i w skateparkach,

– trucki wysokie, przeznaczone przede wszystkim do jazdy po mieście. Pozwalają na wykonywanie trudniejszych i bardziej skomplikowanych skrętów.

Prawdziwy hiphop, plaża, freestyle, dobre żarcie i premiery płyt – Miejskill Festiwal już za tydzień

Miejskill HipHop Festiwal
Miejskill HipHop Festiwal

Miejskill to nowa inicjatywa kulturowa, stworzona przez organizatorów imprez z „Projekt M” oraz członków rapowej ekipy „Wbijtube”. Ta ma na celu dostarczanie pozytywnych i silnych emocji poprzez muzykę i występy na żywo w najwyższej możliwej jakości.

Organizatorzy planują w niedalekiej przyszłości otworzyć studio, promować artystów oraz organizować eventy. Pierwszym owocem jest „Miejskill Hip-Hop Festiwal 2022”! Impreza rozpocznie się 3-go września w warszawskim klubie „Rejs” przy ulicy Piotra Bardowskiego 2a, o godzinie 16:30. Koszt wbitki na festiwal to jedynie 5 dyszek!

Na wydarzeniu będzie można usłyszeć amatorskie występy, walki freestyle’we organizowane wraz z „WLW-Warszawska Liga Wolnostylowa”, sety didżejskie oraz koncerty w pełni profesjonalnych raperów i jak i ekipy.

Miejskill to nie tylko dobry hiphop i freestyle. Zaplanowano wiele ciekawych atrakcji

Oprócz koncertów, na miejscu odbędą się różne konkursy, zajawki i premiery płyt: ekipy Wbijtube „Sztuka po Sztuce” oraz ekipy ZaPięcDwunasta „Miedzy Dobrem a Zlem”. Te płyty będzie można nabyć wraz z innym merchem. Nie zabraknie również innych atrakcji w postaci plaży, pizzy z pieca czy jazdy na wakeboardzie.

Wystąpią dla was: IV Gęstość, MBA, OPS, Somasz, Maślany, ZaPięćDwunasta, TRiiiO, Prykson Fisk i Renegaci Funku, Hurragun oraz legenda polskiej sceny VNM.

Za deckami staną: Dj Bulb, Dj Mariano MBH oraz Cin, który tego dnia obchodzi urodziny a całą imprezę poprowadzi Bucua.

Zainteresowani? Z pewnością tak. Widzimy się więc na miejscu. Wydarzenie na Facebooku znajduje się pod tym linkiem. Wejściówki będzie można zakupić przed wejściem. Do zobaczenia!

Hip-hopowe święto nadciąga do Kołobrzegu! Poznajcie Sun Festiwal

Hip-hopowe święto nadciąga do Kołobrzegu! Poznajcie Sun Festiwal
Hip-hopowe święto nadciąga do Kołobrzegu! Poznajcie Sun Festiwal

Jeśli jesteście słuchaczami muzyki hip-hopowej to nie może Was zabraknąć na zupełnie nowej imprezie poświęconej tym rytmom, czyli Sun Festivalu 2022. To wydarzenie przyciągnie fanów do słonecznego Kołobrzegu w samym środku lata, czyli w ostatni weekend lipca. Co w hip-hopie sprawia, że od kilku dekad jest najpopularniejszym gatunkiem muzycznym wśród młodzieży na całym świecie?

Hip-hop to gatunek oparty na rapowaniu oraz muzyce disco, soul i funk. Na ten rodzaj muzyki składają się rytmizowany styl muzyki o stałym BPM oraz rapowanie, czyli rytmicznym wypowiadaniu tekstu. Muzyka hip-hop powstała, gdy DJ-e zaczęli tworzyć bity za pomocą zapętlania zapisów partii solowych, granych na dwóch gramofonach, robiąc tak zwany sampling. Do zapętlanych fragmentów po jakimś czasie doszło rapowanie. Narodziny tego gatunku datuje się na 11 sierpnia 1973 w amerykańskim Bronxie.

Polska scena hip-hopowa

„Matką chrzestną polskiego hip-hopu” nazywana jest Bogna Świątkowska, która wraz z Sebastianem Imbierowiczem prowadziła stale nadawaną audycję, poświęconą właśnie kulturze hip-hopowej. To w dużej mierze przyczyniło się do powstania kultury hip-hopowej w Polsce. Polacy pierwsze dźwięki hip-hopowe usłyszeli na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, kiedy za pośrednictwem telewizji satelitarnej przywędrowały do nas utwory amerykańskich artystów. Szczególną datą dla polskiego hip-hopu jest przełom lat 1993 i 1994, powstały wtedy dwa zespoły, które zapoczątkowały polski hip-hop – Kaliber 44 z Katowic i Wzgórze Ya-Pa 3 z Kielc.

Sun Festiwal
Sun Festiwal

Znaczenie muzyki

Każde dziecko z małymi zasobami mogło wyrazić siebie poprzez hip-hop, dlatego szybko stał się on muzyką ogólnodostępną i powszechną. Przylgnęła do niego łatka muzyki ulicy. Hip-hop był także rebelią przeciwko ówczesnym normom, takim jak ogromna popularność disco. Wczesny hip-hop sprzeciwiał się przemocy i narkotykom, które opanowały tamten czas. Pokazywał, że ludzie w każdej sytuacji mają możliwość stworzenia czegoś co ma moc i znaczenie. Hip-hop utworzył ogólnodostępną kulturę, z którą utożsamić może się każda marginalizowana grupa na świecie.

Hip-hop jako subkultura

Zarówno wykonawcy, jak i fani hip-hopu tworzą jego subkulturę. To „buntownicy walczący z szarą rzeczywistością, często i z niesprawiedliwością”. Charakteryzuje ich luźny styl i swobodne podejście do życia. Lubią wspólnie spędzać czas jeżdżąc na deskorolkach lub rowerach, tworząc uliczne graffiti lub tańcząc breakdance. Mają lekceważący stosunek do wszelkich instytucji i nie wierzą w społeczną wiedzę. Ich ulubionym zajęciem jest rymowanie o otaczającym świecie, podziale klasowym i przepaści ekonomicznej między różnym warstwami społecznymi. Więcej o festiwalu przeczytacie tutaj: https://sunfestival.pl/.

Tede z nowym singlem. Jego nowa płyta jeszcze w tym roku

Tede z nowym singlem. Jego nowa płyta jeszcze w tym roku
Tede z nowym singlem. Jego nowa płyta jeszcze w tym roku

Tede opublikował właśnie nowy utwór wraz z klipem. Singiel nosi tytuł TEDENOVELA i zapowiada jego najnowszy krążek 3H: HAJS HAJP HEJT. 

Niedawno TEDE rozpoczął na swoim kanale YT nową serię – TEDENOVELA. Pokazuje w niej swoje codziennie życie, koncerty oraz proces pracy nad nowymi utworami. Teraz raper powraca z utworem o tej samej nazwie – TEDENOVELA.

Mocno hiphopowy kawałek zapowiada nadchodzący album rapera – 3H: HAJS HAJP HEJT. Za streetvideo odpowiada ekipa HEAVY BREAD.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Popiół To Kot i Leny Da Fam debiutują na kanale Brain Dead Familia

Premiera albumu 3H: HAJS HAJP HEJT zapowiadana jest na 2022 rok. Album ukaże się nakładem wytwórni Wielkie Joł. Za dystrybucję odpowiadać będą Sony Music Polska oraz Asfalt Distro.

źródło: inf. pras. Wielkie Joł

Popiół To Kot i Leny Da Fam debiutują na kanale Brain Dead Familia

Popiół To Kot i Leny Da Fam debiutują na kanale Brain Dead Familia
Popiół To Kot i Leny Da Fam debiutują na kanale Brain Dead Familia

„Godzina Zero” to pierwszy singiel duetu Deadmen Crew na kanale BRAIN DEAD FAMILIA.

Utwór całkowicie odbiega od tego co jest serwowane na talerzu w tych czasach. Artyści wyprawiają „pogrzeb” generycznej treści pozbawionej formy, a także stanowczo uderzają w nieświadome jednostki, które żyją według schematów i stereotypów. Podczas pisania tekstu, artystom towarzyszył gniew i niezrozumienie ze strony świata – nie tylko muzycznego.

Singiel miał swoją premierę 11. lipca 2022 i sądząc po komentarzach, idealnie wpasował się w klimat BDF

Deadmen Crew to dwóch kontrowersyjnych artystów, którzy łączą gatunki tworząc własne brzmienie. To ruch, któremu towarzyszy bunt i świadomość na otaczający nas świat. To głos ludzi, którzy znaleźli schronienie w ciszy bo pochłonęła ich ciemność. BRAIN DEAD FAMILIA.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: HMS i Szymko w pierwszej lidze rapowego podziemia

źródło: inf. pras. Bashesh

Pierwsze tego typu wydarzenie hiphopowe w ten weekend na warszawskim Mokotowie

Pierwsze tego typu wydarzenie hiphopowe w tę sobotę na warszawskim Mokotowie
Pierwsze tego typu wydarzenie hiphopowe w tę sobotę na warszawskim Mokotowie

Niebawem startuje minifestiwal „Beczka Rhymes” – pierwszy tego typu event na Mokotowie, będący wyrazem oddolnie tworzących się kultur kreatywnych w Warszawie. Niebiletowane wydarzenie, łączące koncerty rockowe i hip hopowe oraz inne atrakcje, odbędzie się 3 czerwca (od 16.00) i 4 czerwca (od 14.00), przy Alei Niepodległości 19. Jej organizatorami są Piwna Beczka, Bad Look Records i studio nagrań NaRejonie.

„Beczka Rhymes” to inicjatywa spajająca dotychczasowe działania Piwnej Beczki, która od 2020 roku mocno zarysowała swoją obecność na Mokotowie. Miejsce zaoferowało dużo więcej niż zabawę i zwykłą możliwość spotykania się. Z wielką zdolnością jednoczenia ludzi, klimatycznym otoczeniem (niegrodzone blokowiska i Gierkowskie budynki spółdzielcze, place zabaw i przedszkole, boisko i Metro Wilanowska, studio nagrań), stało się mokotowską odpowiedzią na influencerskie kafejki w centrum, pełne blichtru restauracje, wyizolowane osiedla z portierami i inne miejsca cierpiące na przerost formy nad treścią. To sfera kultury kreatywnej, które łączy i tworzy oazę wspólnotowości. Organizowane tam cykle cotygodniowych imprez (czwartkowa, hip-hopowa „Beczka Rhymes”, czyli freestyle’owa muzyczno-rapowa improwizacja z żywą sekcją rytmiczną oraz piątkowe „Jam Session” – pełna, wielogatunkowa improwizacja muzyczna) na dobre zagościły na mapie stołecznych wydarzeń.

„Beczka Rhymes” – dwudniowa impreza i unikatowa atmosfera

Wspomniane cykle goszczą środowisko stołecznych autsajderów: instrumentalistów, wokalistów, DJ-ów i raperów, którzy – po zderzeniu ze szklanym sufitem mainstreamu – poszukują przestrzeni dla wolnej i kreatywnej wypowiedzi artystycznej. Efekty bywają zaskakujące i często przyjmują postać szerszych interkulturowych projektów artystycznych. Z miesiąca na miesiąc wydarzenia te zyskują coraz większą popularność i – jak zauważa pomysłodawca projektu, Tomasz Minorowski – „przyczyniły się one do stworzenia lokalnej tkanki, przypominającej podwórko, ulicę, osiedle. Innymi słowy, czegoś, co pozwala nam wrócić do formatu plemiennego, tak potrzebnego dla budowania własnej, lokalnej tożsamości”.

Na bazie obu cykli powstał projekt minifestiwalu „Beczka Rhymes”. Dwudniowa impreza oddaje unikatową atmosferę miejsca, oferując ciekawy line-up koncertowy i inne atrakcje (np. kooperacyjne piwo Beczka Rhymes wyprodukowane z browarem Monsters, a mające swoją premierę na festiwalu). Czerwcowy event zainicjuje drugi etap przedsięwzięcia. Jego częścią składową będzie cykl imprez w największych miastach w Polsce oraz płyta, współtworzona przez artystów biorących udział w „Beczka Rhymes” i „Jam Session” (a wydawana przy wsparciu Bad Look Records i studio nagrań NaRejonie).  

„To nie jest projekt mainstreamowy i nie pretenduje do takiej roli”, dodaje Tomasz Minorowski. „To ogólnopolski projekt lokalny. Liczy się tu osoba, nie tłum, zaś artysta nie ucieka po występie za kotarę, lecz siada z ludźmi. To jest nasz cel. Chcielibyśmy to przedsięwzięcie powtarzać dwa razy w roku: tzn. prowadzić oba cykle muzyczne, dzięki nim wyłaniać nowe zespoły, zapraszać je na minifestiwale i trasy koncertowe, a z ich najlepszych utworów składać płyty. Chcemy, by II edycja minifestiwalu – która odbędzie się na przełomie września i października – jednocześnie zainaugurowała tegoroczną trasę koncertową”.

Wstęp na minifestiwal „Beczka Rhymes” jest niebiletowany.

Najnowsze posty:

Popularne: